Friday, April 5, 2013

That cockamamie feeling inside

Sometimes I hate myself for the feelings I'm experiencing.

Jealously is definitely the first one on the list. It annoys the hell out of me.

It comes from the back, stabs you between the shoulderblades, bangs the dagger with its clenched fists until it comes out through your chest with your spine, heart, lung and pride dripping from its blade.

Such a useless emotion, and yet it wrecks my inner peace (or however little of it I have) and makes me restless.

It's based on surreal inner monologues and scenes that only a disturbed mind can come up with. Don't get me wrong - it might all be true. But, so what?!

It's not going to change anything, and it's definitely not going to make anyone feel better.

It makes me think how I want to be a better person and not dislike more people.
It makes me want to be nicer to people, especially the ones that annoy the hell out of me.
It makes me try to do the best I can, even when I don't feel like I can actually do it.

These are all ideas, but I guess one has to make something positive out of the negative.

It still just pisses me off. Turn it off!

8 comments:

  1. Ih ima i gorih osjećaja od ljubomore, ti kako to opisa izgleda baš strašno.. mada ljubomora zaista ostavlja neki odvratan osjećaj u čovjeku, pravi od osobe manje dobru i manje vrijednu osobu...
    Na koga ili šta si ti to ljubomoran ako se smije znati?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Totalno banalna situacija - naletio sam na fejsu na pricu o tome da se netko koga znam druzio s nekim koga bas i ne volim (i tko bas ne voli mene), i to sve dok ja nisam imao pojma o tome sto se dogada (a inace sam ukljucen) i samo mi se prisuljalo s leda i to je bilo to. Fakat ne volim taj osjecaj. Na kraju krajeva, ljudi se druze s kim se zele druziti, ali opet - nekako to kopka covjeka valjda...

      Opet, nekako valjda trebaju navrijeti i takvi osjecaji, da znamo na cemu moramo poraditi, da se podsjetimo da se ne vrti sve oko nas, nemam pojma... Gnjavaza.

      Btw, super ime. Taška mi je jedna od najboljih riječi ikad. A još sam i napola Bosanac. :P

      Delete
    2. Joj taj fejs će upropastiti živote mnogih ljudi... vidiš ti koja je to petljanija uopšte i kako je fakat banalna situacija ... ali da budem iskrena ja ne osjećam ljubomoru u takvim situacijama nego odmah ali momentalno izgubim povjerenje u tu osobu.... iako možda nemam razloga...
      I hvala .... Taška je ime, nije riječ :P

      Delete
    3. Uh, nije ni tebi lako. Radije onda ljubomora nego nepovjerenje...

      Opa, ja je znam kao riječ. Ime je još bolje!

      Delete
  2. I meni je taj osjećaj odvratan i uvijek se pitam da li ga i drugi ljudi osjete i jesam li loša osoba... Ali vidiš, tjera nas da razmišljamo o sebi što je dobro, u neku ruku :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, da. Mogu se tjesiti time. Valjda... :S

      Delete
  3. Ljubomora, a još gora od nje zavist...ali sve je to tako ljudski...bitno da vidiš i da se boriš...to je dobar čovek :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...